Retourneren

Retourneren

30 dagen retourgarantie

Alle goederen besteld via Bot.nl kunnen binnen 30 dagen aan ons worden geretourneerd.

Hoe kan ik mijn artikel(en) retour sturen ?

Wilt je een artikel retourneren, dan adviseren wij je om contact op te nemen met de klantenservice. Je ontvangt dan binnen 1 a 2 werkdagen een e-mail met instructies voor het terugsturen van Jouw bestelling. Om aan te geven dat je gebruik maakt van jouw herroepingsrecht kun je tevens gebruik maken van het Europees modelformulier voor herroeping, maar je bent hiertoe niet verplicht. Europees modelformulier voor herroeping Je kunt dit formulier downloaden, invullen en per e-mail, briefpost of fax aan ons versturen.

Kosten retourneren

Je betaalt de verzendkosten voor het retourneren van het product. Heb je verzendkosten betaald, omdat de bestelling minder dan €50,- kostte? Dan krijg je deze kosten terug als je de gehele bestelling terug stuurt. Wanneer, na retourneren van een gedeelte van jouw bestelling, het uiteindelijke orderbedrag onder het bedrag voor gratis verzending komt, zal Bot.nl de bijbehorende verzendkosten in mindering brengen op het te retourneren bedrag. Het verwerken van retouren kan maximaal 14 dagen duren nadat je de producten hebt opgestuurd. Je kunt je pakket bij het dichtstbijzijnde postkantoor of PostNL steunpunt retour sturen, waar de bestelling wordt teruggestuurd.

Werkwijze retourneren

Wanneer je een artikel wilt terugsturen, ontvang je van ons een retoursticker of retour gegevens. Deze plakt op het pakket. Bij het aanbieden van jouw pakket bij het postkantoor of PostNL ontvang je daarvan een bewijs met daarop de trackingcode. Zorg ervoor dat je dit bewijs goed bewaart. In het geval van vragen over jouw retourzending kunnen wij om dit bewijs vragen om te onderzoeken wat de status van je retourzending is.

Voorwaarden retourneren

Je hebt het recht jouw bestelling binnen 30 dagen te retourneren. Het recht op restitutie vervalt na 30 dagen, waarna de garantieperiode in werking treedt. Houd je bij het retour zenden met onderstaande rekening:

  • Retouren worden altijd in behandeling genomen wanneer de bestelling -indien redelijkerwijs mogelijk- ongeschonden, in originele verpakking en in stevige kartonnen verzenddoos wordt geretourneerd. Wij adviseren daarom altijd de verzenddoos en originele verpakking zorgvuldig open te maken, zodat je deze eventueel weer kunt gebruiken om de bestelling terug te sturen. Wanneer de producten beschadigd zijn tijdens het retoursturen ( Bijvoorbeeld doordat je de producten niet goed heeft verpakt ) worden deze wel geaccepteerd maar kunnen er kosten in rekening worden gebracht.
  • Retourzendingen gelden niet voor gepersonaliseerde artikelen

Wil je een vervangend artikel?

Als je ter vervanging een nieuwe levering wilt, bijvoorbeeld een artikel in een andere maat of kleur, dan kun je op dezelfde manier als jouw eerdere bestelling dit nieuwe artikel via onze webwinkel bestellen. Tweede optie is om het product dat je wilt retourneren aan ons terug te sturen en op de retourbon aan te geven voor welk artikel je het wenst om te ruilen. Als je bij jouw retour een nieuwe bestelling plaatst, brengt Bot.nl wel verzendkosten in rekening voor het verwerken en bezorgen van deze nieuwe bestelling.

Hoe kan ik mijn geld terug krijgen?

Zodra de terugzending door ons is ontvangen en geëvalueerd is, wordt het restitutiebedrag terugbetaald. De wijze van terugbetaling is afhankelijk van de manier waarop je jouw artikel heeft afgerekend. Het bedrag zal worden gerestitueerd zo snel mogelijk, uiterlijk binnen 14 dagen nadat je aangegeven hebt een artikel te willen retourneren.

Hoe snel wordt mijn retour verwerkt?

Wanneer je een product retour stuurt ontvang je een bevestiging wanneer deze ontvangen is en in behandeling genomen wordt. zo snel mogelijk, uiterlijk binnen 14 dagen nadat je de producten ter retour heeft aangemeld wordt jouw geld teruggestort of je ontvangt een nieuw product. Om jouw retour zo snel mogelijk te verwerken is het noodzakelijk dat je de aangegeven procedure volgt.

Mijn bestelling is niet compleet of beschadigd, wat te doen?

Als er iets niet klopt met de bestelling die je hebt ontvangen of (een deel van) jouw bestelling is beschadigd, neem dan contact op met onze klantenservice. Wij zullen je dan adviseren wat te doen en je helpen het probleem op te lossen!

Hebben jullie een retourbalie?

Je kunt je producten terugbrengen of retourneren in onze winkel in Hoorn.

Hen je nog verder vragen over de mogelijkheid tot retourzending van jouw product? Onze klantenservice beantwoordt al jouw vragen !

Neem contact met ons op

Contactgegevens

Bot Meubelen Hoorn
Doctor C J K van Aalstweg 8b
1625 NV Hoorn

RABOBANK: NL42RABO 032.93.00.040
KVK: 58244026
BTW:NL852942527B01
BIC:RABONL2U

0229 266 639
info@bot.nl

Openingstijden
Maandag:    13:00-17:30
Dinsdag:      09:30-17:30
Woensdag:  09:30-17:30
Donderdag: 09:30-17:30
Vrijdag:        09:30-17:30
Zaterdag:     09:30-17:00
Zondag:       Bekijk Koopzondagen