Naar klantenservice

Retourneren

  • 30 dagen tevredenheidsgarantie
  • Hoe kan ik mijn artikel(en) retour sturen
  • Kosten retourneren
  • Werkwijze retourneren
  • Voorwaarden retourneren
  • Wilt u een vervangend artikel?
  • Hoe kan ik mijn geld terug krijgen?
  • Hoe snel wordt mijn retour verwerkt?
  • Mijn bestelling is niet compleet of beschadigd, wat te doen?
  • Heeft u een retourbalie?

30 dagen retourgarantie

Alle goederen besteld via Bot.nl kunnen binnen 30 dagen aan ons worden geretourneerd.

Hoe kan ik mijn artikel(en) retour sturen ?

Wilt u een artikel retourneren, dan adviseren wij u om contact op te nemen met de klantenservice. U ontvangt dan binnen 1 a 2 werkdagen een e-mail met instructies voor het terugsturen van uw bestelling. Om aan te geven dat u gebruik maakt van uw herroepingsrecht kunt u tevens gebruik maken van het Europees modelformulier voor herroeping, maar u bent hiertoe niet verplicht. Europees modelformulier voor herroeping U kunt dit formulier downloaden, invullen en per e-mail, briefpost of fax aan ons versturen.

Kosten retourneren

U betaalt de verzendkosten voor het retourneren van het product. Heeft u verzendkosten betaald, omdat de bestelling minder dan €50,- kostte? Dan krijgt u deze kosten terug als u de gehele bestelling terug stuurt. Wanneer, na retourneren van een gedeelte van uw bestelling, het uiteindelijke orderbedrag onder het bedrag voor gratis verzending komt, zal Bot.nl de bijbehorende verzendkosten in mindering brengen op het te retourneren bedrag. Het verwerken van retouren kan maximaal 14 dagen duren nadat u de producten heeft opgestuurd. U kunt uw pakket bij het dichtstbijzijnde postkantoor of PostNL steunpunt retour sturen, waar de bestelling wordt teruggestuurd.

Werkwijze retourneren

Wanneer u een artikel wilt terugsturen, ontvangt u van ons een retoursticker of retour gegevens. Deze plakt u op het pakket. Bij het aanbieden van uw pakket bij het postkantoor of PostNL ontvangt u daarvan een bewijs met daarop de trackingcode. Zorg ervoor dat u dit bewijs goed bewaart. In het geval van vragen over uw retourzending kunnen wij om dit bewijs vragen om te onderzoeken wat de status van uw retourzending is.

Voorwaarden retourneren

U heeft het recht uw bestelling binnen 30 dagen te retourneren. Het recht op restitutie vervalt na 30 dagen, waarna de garantieperiode in werking treedt. Houdt u bij het retourzenden met onderstaande rekening:

  • Retouren worden altijd in behandeling genomen wanneer de bestelling -indien redelijkerwijs mogelijk- ongeschonden, in originele verpakking en in stevige kartonnen verzenddoos wordt geretourneerd. Wij adviseren daarom altijd de verzenddoos en originele verpakking zorgvuldig open te maken, zodat u deze eventueel weer kunt gebruiken om de bestelling terug te sturen. Wanneer de producten beschadigd zijn tijdens het retoursturen ( Bijvoorbeeld doodat u de producten niet goed heeft verpakt ) worden deze wel geaccepteerd maar kunnen er kosten in rekening worden gebracht.
  • Retourzendingen gelden niet voor gepersonaliseerde artikelen

Wilt u een vervangend artikel?

Als u ter vervanging een nieuwe levering wilt, bijvoorbeeld een artikel in een andere maat of kleur, dan kunt u op dezelfde manier als uw eerdere bestelling dit nieuwe artikel via onze webwinkel bestellen. Tweede optie is om het product dat uw wilt retourneren aan ons terug te sturen en op de retourbon aan te geven voor welk artikel u het wenst om te ruilen. Als u bij uw retour een nieuwe bestelling plaatst, brengt Bot.nl wel verzendkosten in rekening voor het verwerken en bezorgen van deze nieuwe bestelling.

Hoe kan ik mijn geld terug krijgen?

Zodra de terugzending door ons is ontvangen en geëvalueerd is, wordt het restitutiebedrag terugbetaald. De wijze van terugbetaling is afhankelijk van de manier waarop u uw artikel heeft afgerekend. Het bedrag zal worden gerestitueerd zo snel mogelijk, uiterlijk binnen 14 dagen nadat u aangegeven heeft een artikel te willen retourneren.

Hoe snel wordt mijn retour verwerkt?

Wanneer u een product retour stuurt ontvangt u een bevestiging wanneer deze ontvangen is en in behandeling genomen wordt. zo snel mogelijk, uiterlijk binnen 14 dagen nadat u de producten ter retour heeft aangemeld wordt uw geld teruggestort of u ontvangt een nieuw product. Om uw retour zo snel mogelijk te verwerken is het noodzakelijk dat u de aangegeven procedure volgt.

Mijn bestelling is niet compleet of beschadigd, wat te doen?

Als er iets niet klopt met de bestelling die u heeft ontvangen of (een deel van) uw bestelling is beschadigd, neemt u dan contact op met onze klantenservice. Wij zullen u dan adviseren wat te doen en u helpen het probleem op te lossen!

Heeft u een retourbalie?

U kunt uw producten terugbrengen of retourneren in onze winkel in Hoorn. Openingstijden

Heeft u nog verder vragen over de mogelijkheid tot retourzending van uw product? Onze klantenservice beantwoordt al uw vragen !

Algemene voorwaarden

Wanneer u besteld bij Bot.nl zult u instemmen met de algemene voorwaarden.

Naar klantenservice

Terug naar boven

Product added to compare.

Door verder te klikken op onze website, accepteer je cookies en vergelijkbare technieken.